SEA uitgelegd

SEA uitgelegd
20 augustus 2017 John ten Cate

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising. Dit betekent het plaatsen van advertenties in de zoekmachine.

Hoe herken je een advertentie?

In Google zijn de advertentieblokken bovenaan en rechts op de pagina te vinden in de zoekresultaten. Doorgaans zijn deze sites gemarkeerd met ‘ADV.’ waaraan je kunt herkennen dat dit om een betaalde plaatsing gaat.

Is SEA van groot belang?

SEA kan heel interessant zijn voor jouw bedrijf. Heb je een specifieke doelgroep, dan kun je via advertenties ervoor zorgen dat de mensen die jij wilt aanspreken bereikt worden door jouw advertentie.

Adverteren op internet kan in Nederland via Yahoo! Search Marketing, en via Google AdWords. Aangezien Google marktleider is, wordt doorgaans meer gebruik gemaakt van Google AdWords.

Google Adwords

Bij Google AdWords is er sprake van het pay-per-click systeem. Dit wil zeggen dat je pas hoeft te betalen voor de door jou geplaatste advertentie, wanneer er door een bezoeker van Google op geklikt wordt.

Dit kan natuurlijk enorm hard gaan, dus het prettige hieraan is dat je een budget kunt instellen.

Het verschil tussen SEA en SEO

Een overduidelijk verschil tussen is dat sites die geen gebruik hebben gemaakt van advertenties, door de kwaliteit van de site en de instellingen hiervan bovenaan zijn komen te staan. Bij adverteren wordt jouw site tegen betaling bovenaan gezet op het door jou gekozen zoekwoord.

Comments (0)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*