Optimaliseren van je meta data

Optimaliseren van je meta data
20 oktober 2017 John ten Cate

Wanneer je in Google een zoekopdracht intypt, dan krijg je direct een waslijst aan resultaten. Maar hoe zorg je er nu voor dat het oog van de zoeker valt op jouw website?

Het belang van een goede titel en meta description

Het valt niet mee om in de wirwar van zoekresultaten op te vallen. Nu kun je natuurlijk kiezen voor SEA, ofwel het betalen voor een advertentieblok. Wil je dat echter niet, of heb je hier geen budget voor, dan zul je andere oplossingen moeten zien te vinden.

Soms zijn het al kleine aanpassingen die heel veel kunnen doen.

Zorg er als eerste voor dat de titel in de zoekresultaten passend is. Dit betekent dat de gehele tekst zichtbaar is. Wanneer een browser title of meta description te lang is, dan verdwijnt een gedeelte van de tekst achter drie puntjes. Dit staat natuurlijk wat slordig, en moet zoveel mogelijk worden voorkomen.

Hetzelfde geldt voor de meta description. Ook hiervoor is een beperkte ruimte beschikbaar, dus zorg ervoor dat deze passend is. Dit kun je controleren door een online tool hiervoor te gebruiken.

Het gebruik van symbolen

Ok, je hebt je browser title en meta description zo herschreven dat deze pakkend is, en passend binnen de ruimte die Google hiervoor beschikbaar stelt. Wat kun je verder dan nog doen om in het oog te springen?

Wat je de laatste tijd steeds vaker gaat zien, is het gebruik van symbolen als pijltjes, telefoontjes en envelopjes in de meta description. Dit zijn puur visuele middelen. En visuele middelen maken echt een verschil.

Ga nou niet je hele meta description lopen spammen met symbooltjes. Het is natuurlijk wel van belang dat de gebruikte symbolen iets toevoegen aan de teksten die je hebt geschreven.

Comments (0)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*